Granen står så grön och grann i stugan

Idag har vi köpt oss en rödgran enligt traditionen. Sen klädde vi den och upptäckte att trots att jag köpt lite nya pumlor iår så var det för få, årets gran var så förbaskat tät! Så vi for iväg och köpte 2 paket till... nu är den alldeles perfekt! Det enda jag saknar är gröna pumlor... det hade jag velat ha, och sånna där gamla med fördjupning i, dom är så fruktansvärt fina. Men man får väl samla på sig med åren som går...

Nu har vi risgrynsgröten i ugnen (enligt svärmorans husmoders-tips) och imorgon blir det pralinmakeri här hemma, sambon är nämligen en stjärna i köket och gör väldigt goda praliner med ögonkakaos choklad som även jag som nötallergiker äter. Slänger väl upp ett inlägg efter det också. Men före det drar vi nog en sväng på stan och köper Amandas sista julklapp :)

På måndag kommer Oskar hem från Trollhättan. Oskar är sambons lillebror och en av mina absoluta favoritpersoner :"( Det är ett helt år sedan vi träffade honom så det ska bli väldigt roligt att ses igen.



Kommentarer
Postat av: Frida

Ja oj vilken tät gran! Min är också väldigt tät så längst ner så var det svårt att stoppa in handen alls! Väldigt grann och fin gran fick ni i år! :D

2009-12-18 @ 18:35:39
URL: http://krakor.blogg.se/
Postat av: Emma

Jättevacker gran:)

Postat av: Bjoty

OH vilken BJOTY !

2009-12-18 @ 19:40:05
Postat av: Johanna

Vad fiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiin gran! Ojojoj. jättefin verkligen, blev lite kär! och jag måste verkligen ha en skitkamera, för det skulle inte gå att få en sådan bild på våran gran i det ljuset. måste införskaffa en ny snarast :)

2009-12-18 @ 23:09:22
URL: http://jodd.blogg.se/
Postat av: sandra

super schnygg gran ni fått tag i!

2009-12-19 @ 12:57:56
Postat av: Muris

Vad mysig gran :D

2009-12-19 @ 19:35:14
Postat av: Muris

Jag ser mitt paket där under :D

2009-12-19 @ 19:36:23
Postat av: Muris

spännande amandas sista julklapp :DD

2009-12-19 @ 19:37:48
Postat av: Muris

Men kunde jag inte skrivit allt det där i en komentar :?

2009-12-19 @ 19:38:54
Postat av: Linda/Julenspyssel

MUUURIS (4 kommentarer, seriöst?) :P å du kan omöjligt se ditt paket där för det syns inte :P

2009-12-19 @ 20:05:29
Postat av: Johanna

Åh vilken härlig gran! En riktig Disneygran. :)

2009-12-21 @ 22:35:16
URL: http://www.myownhome.bogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback