Julgardiner och kransmakeri

Gårdagens baravader innehöll mycket julpyssel trots att det var "tenta-dag" för min del, men man måste ju vara lite ledig efter en sådan kraftansträngning!
Jag började med att besöka gallerian och Ohlssons Tyger direkt efter tentan där jag köpte julgardiner till köket, metervara till datorrummet och en matchande ugnsvante och kärlhandduk till köket.
I köket ska det bli röda panelgardiner med hjärtan och i datorrummet blir det en grå/svart kappa med snökristaller på. Efter tygaffären gick jag ner till Laitis och köpte grön spoltråd och arbetshandskar till "kransbinderiet" som Sandra hade bjudit in mig till.

Kl 20.00 traskade jag iväg (typ 30m) till Sandra där hon visade mig hur man bär sig åt för att göra riktigt fina kransar! Dock blev väl inte mina riktigt lika runda och fina som hennes... men övning ger färdighet! Jag gjorde i alla fall en stor med granris till svärmor och en i mossa till mig, riktigt mysigt! Johanna var med som moraliskt stöd och dokumenterade alltihop med våra kameror.
Efter lite spindeldödande och barrstick drack vi glögg och surrade nästan enda tills spöktimmen började.
Här kommer lite bildbevis:


Kommentarer
Postat av: sandra

Va myyysigt :)

2009-11-04 @ 18:55:30
Postat av: Emma

Fina kransar! Jag var sugen på glögg här om dan men jag förmår mig inte dricka det förens tidigast första advent! haha

2009-11-05 @ 16:42:12
Postat av: Linda/Julens Pyssel

Emma, jag brukar inte heller vara så hastig men om man bjuds på kransar-kväll så måste man ju rucka lite på principerna ;)

2009-11-05 @ 23:11:31
URL: http://julenspyssel.blogg.se/
Postat av: Emma

Haha ja det förstår jag iof, jag hade inte heller tackan nej till en kopp glögg.

2009-11-06 @ 20:04:16
Postat av: Frida

Åååh glögg :D Den blev så himla fin kransen som inte skulle bli ett hjärta som ser ut som ett hjärta ^^

2009-11-08 @ 21:04:32
URL: http://krakor.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback