Julblommor


Hejsan!

Igår kväll kom jag hem för att spendera helgen hemma med Carl och mysa. Jag åker tillbaka till Umeå imorgon och stannar till fredagen den 10:e december, men jag tycker att Carl har gjort ett utomordentligt jobb med att sköta bloggen medan jag är borta :) Jag har gjort massor av salvor, krämer, kapslar, suppositorier, pulver och lösningar, sett föreläsningar om nukleärmedicin och haft jättekul!

Idag har jag varit en sväng på stan och köpt lite julblommor! Jag vet inte när man brukar köpa sånnt, jag har aldrig haft amaryllis eller hyacint förut men jag hoppas att dom varken kommer blomma ut eller inte blomma innan julafton! Någon som har några bra erfarenheter om ämnet? Kommer mina blommor dö? :S

Ikväll ska vi äta gott och dricka gott. Vi har laddat upp med godis och film ikväll och så mysigt som vi har det här hemma nu så tror jag att succén kommer vara ett faktum! Nedan följer några bilder på blommorna och de två jättefina sakerna jag fått av Carl i klappkalendern!





Kommentarer
Postat av: Frida

Din amaryllis kommer ganska säkert slå ut om inte så länge, köpte en kort för några dagar sen och den är redan lång och håller på att spricka upp :)

2010-12-04 @ 21:12:00
Postat av: Anonym

Men om den är tvåstjälkad så kommer det upp en till sen, som jag förstår det. Min andra har börjat kika fram lite

2010-12-04 @ 21:14:27
Postat av: Emma

Mina blommar nästan alltid innan jul men när de väl blommar (iaf amaryllis) så brukar de kunna stå väldigt länge och ändå hålla fram till jul...och då är de ändå införskaffade en månad innan julafton (på min födelsedag), väldigt lite vatten bara:)

2010-12-05 @ 10:44:14
Postat av: Svärmor

Hyacinterna blommar ut före jul men amaryllisen blommar lagom till jul om du har tur. Se upp så att inte "enen" torkar. De är förrädiska, rätt som det är dör de, är dock gröna ändå. Ser jättefint ut!

2010-12-05 @ 11:07:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback