Pepparkaksdeg

Idag gjorde jag pepparkaksdeg. Jag har gjort den efter ett recept i ett gammalt ex. av Bonniers kokbok och det brukar bli väldigt fina pepparkakor. Såklart är degen godast. Degen ska ju vila ett tag innan man bakar den och vi tänkte väl baka pepparkakor på lördag. Jag ska göra en batch pepparkaksdeg för pepparkakshus också, men den gör jag lite annorlunda eftersom man inte ska äta den. Idag gjorde jag även fudge, men resultatet kommer imorgon. /Carl
Socker, vatten och sirap blandas i en kastrull. Så låter man blandningen koka upp. Självklart använder man smör. Och tillsätter kryddorna. När smeten svalnat tillsätter man mjölet. Den färdiga degen.

Kommentarer
Postat av: Linda/Julens pyssel

Vad duktig du är Carl! På lördag ska vi baka peppisar i alla möjliga former! :) Längtar hem!

2010-12-09 @ 19:58:16
URL: http://julenspyssel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback