Det snöar!!!

Igår var det en riktigt mysig dag här hemma! Vi började med att ta ett jul-bad med jul-bubbelbiten från Lush, vattnet blev alldeles rött med massor av glitter i :)
Sen gjorde vi oss klara och for iväg till Opalen för att köpa advents-fika till Hampis. Vi hämtade upp Frida på vägen och sen gjorde vi ett stopp på Ljusboden innan vi for till Hampis.
På Ljusboden måste man handla varje jul, de obligatoriska grötljusen och ett annat ljus. Iår köpte vi 4st refiller till våra grötljus och sen hittade jag ett jättefint blockljus med en "julflicka" på.
Fikat i hampis var mysigt och min favoritvovve Aiden var glad och galen som vanligt.

Sen for vi hem och jag tog tag i disken och sedan lagade jag en mysig middag med adventsstaken tänd. Vi hann till och med dricka glögg en stund efter maten.

Men idag kom nästan det bästa, det har äntligen börjat snöa efter två veckors slask! (All den fina snön vi hade innan smälte bort) Nu ska jag äta lite och sedan börja med mitt plugg.

 






Och såhär långt har jag hunnit med broderiet:


Kommentarer
Postat av: Johanna

Det är så mysigt att läsa om allas första advent, då ska man verkligen mysa till det ordentligt tycker jag! :) Och vad är grötljus förnågot? Höhö.

2009-11-30 @ 14:33:16
URL: http://jodd.blogg.se/
Postat av: Linda

Grötljus är det där vita ljuset i terrakotta-skålen, det ser ut som en gröttallrik och luktar risgrynsgröt med kanel och socker:)

2009-11-30 @ 15:50:22
URL: http://julenspyssel.blogg.se/
Postat av: Johanna

Hahaha. Söt! Den icke levande katten är från Åhlens.. fanns för typ två-tre år sen? Tror inte den finns kvar, men dom har typ andra nästan likadana där tror jag. Kolla! :) Den, han.. Klumpen.. är helmysig. Guldvärd.

2009-11-30 @ 18:56:28
URL: http://jodd.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback