En vecka kvar...

Nu är det nära!! Bara en vecka kvar tills första advent. I veckan ska jag julpynta lite med gardiner i köket, ljuskronan, stjärnor till fönstren och adventsljusstaken måste ju också fixas - jag har ju inte ens köpt mossa ännu! jag har redan sett flera som julpyntat tidigt och nu i helgen har det kommit upp mer och mer i fönsterna.
På torsdag tänkte jag och sambon åka till Luleå för att besöka Lagerhaus, Lush, Åhlens och liknande affärer för att göra några väl behöva jul-inköp, så mossan får väl tas då :)

Idag tänkte jag få brodera lite, jag är inte lika sjuk som igår, då orkade jag verkligen inte brodera, men ni ska få se hur långt jag har kommit; jag har hunnit upp till tomtens midja och ner till och med hans byxor. Det är ett jätteroligt broderi tycker jag! Miniväv och mycket detaljer ;)



Sedan kan jag avslöja att det imorgon kommer starta en skitbra tävling här på bloggen där man kan vinna ett presentkort på... nä, det får ni se imorgon! :D

Kommentarer
Postat av: hannah

Annars får du väl (när du blir frisk) ge dig ut i skogen och plocka mossa! Kan vara lite jobbigt med all snö men det är ju bara att gräva! Spännande med tävling:)

Krya på dig!

2010-11-21 @ 12:28:22
URL: http://pysselkartellen.blogspot.com
Postat av: Linda/Julens pyssel

Hehe, jo, skogens mossa är ju snyggast, men däremot är den ju inte flamsäker! Tror det kan vara ett bra attribut när man ska ha ljus i närheten :) å tack Hannah!

2010-11-21 @ 12:55:56
URL: http://julenspyssel.blogg.se/
Postat av: hannah

Oj det har jag aldrig tänkt på, har alltid använt egenplockad i ljusstaken hemma. Tur att det inte hänt nåt, men det kanske är bäst att köpa då:)

2010-11-21 @ 15:17:10
URL: http://pysselkartellen.blogspot.com
Postat av: Therese

Sv: Jag tänker mig att Norrbotten alltid är snösäkert till jul. :) Hoppas att det ligger kvar! Och pyssligt med broderi! :)

2010-11-23 @ 14:46:19
URL: http://goteborgsjul.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback