Härligt med helg

Fredag idag, härligt! Men jag tycker ändå veckorna går alldeles för fort, jag vill hinna göra så mycket!
Jag kan dra några recensioner som jag har utlovat men aldrig gett;
  • Nygårdas lagrade julmust var god! Liksom lite vuxnare eller kraftigare i smaken än vanlig julmust. Sambon som är förtjust i whiskey, cognac och andra rökiga drycker gillade denna must mycket godare än den vanliga. Där kanske jag kan tillägga att jag personligen INTE dricker sådana drycker eftersom jag avskyr smaken men det får mig inte att ogilla denna julmust, så jag tror den är något för alla... utom små barn kanske :)
  • Blossa 10 har jag ju redan skrivit om, hur god den är! Jag måste köpa en ny flaska snart.. Jag är även sugen på att köpa den där "Granhyttans skogsglögg", är det någon här som har smakat den?
  • Apotekarnes julmust är min favorit. Kanske därför att jag pluggar farmaci, men den är faktiskt sjukt god. I år får det nog blir några fler light-mustar än föregående år om man inte vill rulla fram efter jul ;)
  • Blossa Lätt rödvinsglögg, en flaska från fjolåret avnjöts igår (inte hela såklart) men den var god, stor omställning när man var van att dricka den starka Blossa 10, men god. Vi testade tipset som fanns på flaskan att dricka den rumstempererad till en chokladkaka och det var väl ok, men jag tror jag gillar den bättre varm.
  • Av de jultidningar jag hittils har köpt gillar jag helt klart "Allers julmagasin" och "101 nya ideér" bäst. Jag hittade faktiskt bra tips i dessa (gjorde inte det förra året) medan jag inte är så förtjust i de tidningar som är mer lantligt inriktade. Igår damp dock en favorit ner i brevlådan, "Allt om mat" och det var julspecial med tips på de bästa glöggarna osv. Jag tycker att det är en bra tidning!

Sen kan jag berätta att jag tagit de första stygnen på vad som kommer bli sambons julstrumpa:


Kommentarer
Postat av: Emma

Har inte smakat skogsglögg med däremot köpte jag en flaska "jägarglögg" till pappa i farsdagspresent, kunde ju tyvärr inte smaka den själv men den ska tydligen ha lite smak av lingon i sig, bland annat. Köpte den på mique (stavning?) så jag ska nog knalla dit närmare jul och se om de fått in någon mer rolig glögg:)

2010-11-12 @ 18:58:01
Postat av: Linda/Julens pyssel

Emma: Hehe, jägarglögg, vad passande! Jo Mique har ju en del roliga saker öht, man får väl ta sig dit en sväng innan jul. Ska ju enda på Lush bl a så en Luleåtripp får det bli!

2010-11-13 @ 09:50:16
URL: http://julenspyssel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback