IKEA

Igår var jag och sambon till Haparanda för att gå på IKEA och snabbt besöka Tornio. 13 mil är det från Boden till Haparanda men det känns inte så långt. Vi lånade min mammas sambos bil eftersom den drar mindre bensin än våran Opel Vectra. Ikea hade nästan allt vi ville köpa så det var ju bra. Massor med julsaker att titta på, vilket var roligt, även om ögonen mest ville falla igen där nån timme innan stängningsdags. Vi hade ju planerat vad vi skulle köpa innan så det blev inte så många överraskningar direkt. Vi köpte SIRLIG ljuskrona + storpack kronljus + en tratt att släcka med. Lite småpynt till ljuskronan som tomtarna här nedan och mera ljus, ljushållare, pumlor (julkulor), brunt presentpapper, en stor skål/kruka att göra ett jättefint blomsterarrangemang i.

Efter IKEA var vi över till Finland och köpte lite mörk rom och cognac till julbak och liknande, det är inte direkt jättemycket billigare än i Sverige men de har en del billigare märken också. Ingen glögg blev det iaf, flaskorna såg så jäkla tråkiga ut. Sen var vi också på Tiimari och där köpte jag lite pyssel som jag tänkte ha till att göra små hjärtan av till ljuskronan och så tänkte jag nästan göra det där trädet av en styrolitkula som fanns i en av jultidningarna, den man målade brun och satte fast stjärnanis på! Den skulle ju lukta gott också med all kanel, stjärnanis och apelsiner eller vad det nu var :)




Kommentarer
Postat av: Anonym

Ska bli kul att se ditt pyssel när du använt sakerna!

2010-11-03 @ 15:00:10
URL: http://julen.gladers.net
Postat av: Underbara Juletid

Oj, mitt "namn" försvann visst, det var jag som skrev förra kommentaren ;)

2010-11-03 @ 15:01:02
URL: http://julen.gladers.net
Postat av: Linda/Julens pyssel

Kul! Jag längtar massor tills jag får sätta upp ljuskronan och pynta den! :D

2010-11-03 @ 15:25:48
URL: http://julenspyssel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback