Julshopping!

Jag älskar att köpa saker, och då borde ju julshopping vara en perfekt kombination för mig!
Idag har jag varit på Rusta och köpt lite julsaker, pumlorna jag hade spanat in på hemsidan mötte inte alls förväntningarna, dom var små och färgerna var väldigt knalliga - inte bleka som jag trodde... Så inga pumlor blev det. Men jag hittade en jättefin ljusstake till köksfönstret, en fin kvist till en vas i sovrummet och en ny, djup och bred adventsljusstake till köket! Mycket nöjd med grejerna, allt till ett överkomligt pris också :)
Den lagrade julmusten från Nygårda fick jag i "present" av sambon i helgen, han tyckte att jag skulle testa den :)

Jag kan också avslöja att vi snart har druckit upp en hel flaska av Blossa 10 (Herregud vad tidigt tänker ni nog, haha) Den är riktigt god måste jag säga, men den är godast när den är lite ljummen, när den är för varm osar den för mycket alkohol (tricket är att liksom inte andas genom näsan i glaset när man dricker.) Den är supersnygg att servera i genomskinliga glas.

Sen måste jag bara säga hur jobbigt jag tycker att det är med alla "julhatare" på stan den här tiden, alla som högljutt går runt och säger "Nä NU är dom väl ändå för tidigt ute!!" i varje affär där man börjat ta fram julpynt eller godis etc. Mesigt tycker jag! Det är alldeles lagom i tid! Eller vad tycker ni? Har ni massor med högljudda "för-tidigt-med-julen-gnällare" i era städer också eller är det bara här uppe? ;P


Kommentarer
Postat av: Tomtenissans Julblogg

Nu vill jag inte verka helt urblåst, men vad är pumlor? :)

2010-11-01 @ 18:12:54
URL: http://tomtenissansjul.blogg.se/
Postat av: Linda/Julens pyssel

Hohohoho, dialektal skillnad bara :)

I Norrbotten (och säkert andra delar av Norrland också) heter det "pumla", alla andra kallar det "julkula" ;D

2010-11-01 @ 19:06:04
URL: http://julenspyssel.blogg.se/
Postat av: Tomtenissans Julblogg

Jaha...ok då vet jag. :)

2010-11-02 @ 12:38:00
URL: http://tomtenissansjul.blogg.se/
Postat av: Underbara Juletid

Hejsan, jag hittade till din julblogg nu precis, trevlig blogg! Jag kommer tillbaka ;)

2010-11-02 @ 21:25:43
URL: http://julen.gladers.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback