Dan, före dan, före dopparedan!

Jag har inte hunnit uppdatera så mycket för det har varit rätt mycket saker att göra de senaste dagarna (det har det säkert varit för er som läser också)
I lördags gjorde vi tryffel med fyra olika smaker (kaffe, apelsin, whiskey och polkagris) dom blev jättegoda men tryffelsmeten blev kanske på gränsen till lite lös så det var svårt att göra pralinerna runda, men utseéndet kanske inte spelar så stor roll när dom är så goda! Receptet som användes var det vanliga från Allers. Allers har typ bäst recept, alltid.
Vi gjorde även daim och marmelad-godis men jag vet inte vad jag kan ha gjort för fel med dom för marmeladen blev alldeles blöt och... ja blöt! Om någon har erfarenhet av marmelad-godisar får dom gärna berätta!

Söndagen var slö men på kvällen kom svärmor och svärfar på julfika och vi fick en jättefin julgrupp!

Måndagen kom mamma, Håkan och lillebror på fika, det var jättetrevligt och dom stannade länge, på kvällen hämtade vi Oskar (sambons bror) på Kallax och sen dess har vi mest bara varit i Hampis och umgåtts, ätit god mat (palt), gått på stan och shoppat julklappar, spelat Nintendo Wii (Oskar hade med sig sitt), gjort marsipanfigurer och myst på! Imorgon fortsätter det i samma anda. Jag tänkte få fika med en kompis efter lunch och sen ska jag gå på stan igen med Oskar och hjälpa till med julklappsidéerna.

För imorgon, då kan man säga att "imorgon kommer tomten" och då är det nära!! :D Jag har så många fina, spännande paket. Jag måste vara fruktansvärt snäll :)

Jag tänkte lägga upp lite bilder imorgon om jag hinner.

Over and out.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback