Helgens julmys

I helgen har det varit mycket jul på schemat. Igår bakade vi lussekatter och det som blev över av pepperkaksdegen. Lussekatterna blev gudomligt goda och saftiga! Kvällen spenderades i sängen med Voddler och filmen Chinatown som var mycket spännande :)
I morse kämpade vi oss upp kl.07 för att se på SVT's luciafirande och fika lite lussekatter och pepparkakor, det var superdupermysigt och helt klart värt att vara lite trött, vi fick ju gå och lägga oss nån timme efteråt också, det är ju endå söndag :)

Sen for vi iväg en sväng på dollarstore men det fanns inget juligt jag ville ha förutom gravljus till en ljuslykta på balkongen... Efter detta gick jag och Frida på julmarknaden i kyrkstugorna, där var det riktigt mycket julstämning. Nu håller jag på att torka apelsinskivor i ugnen (75grader, några timmar) som ska fungera som dekoration till lite olika saker. Nu ska jag fortsätta brodera på strumpan och senare blir det nog att spritsa pepparkakshjärtana som jag gjorde igår.  

På bilden syns även några kristyränglar som jag gjorde då Johanna och Sandra var här och hjälpte mig att bygga pepparkakshuset :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback