It's the season to be jolly

Igår var det en riktigt, riktigt mysig kväll. Jag var tillsammans med Sandra och Johanna och sambon, vi bakade pepparkakor, lyssnade på julmusik och hade det väldigt roligt :) Pepparkakshuset blev inte riktigt som det skulle, men endå helt ok för att vara första gången om jag får säga det själv :D Jag vet inte riktigt vad jag hade tänkt när jag gjorde ritningen till taket för det var helt off, så taket blev en stör improvisation med sågningar och lappteknik men nog fasiken fick vi ihop ett tag tillslut! Vännerna kom över vid 19 och kl 23 var vi precis klara med huset så då orkade vi inte göra mer :)

Sandra hade en brilliant idé med att göra ett får och dekorera det med små marshmallows som ull men hon fick som aldrig till nåt får så det blev en tomte och några hjärtan istället :) Johanna satte igång och gjorde pepparkakor på löpande band och hade väl hunnit göra 3-4 plåtar innan vi ens hade fått tummen ur och producerat en enda grej så hon vann åtminstånde i kvantitet :) Hon gjorde en kanelbulle av pepparkaksdeg också vilket egentligen var ganska konstigt... Vi gjorde också några kristyränglar men dom glömde jag fotografera så det får komma med nästa inlägg.

Jag började känna mig lite krasslig i halsen igår morse och det blev värre och värre under dagen och kvällen, igårkväll var halsmandlarna väldigt svullna och idag kan jag med 98% säkerhet säga att jag nog drabbats av en släng halsfluss. Inte roligt alls! Jag lyckades endå slå in två nya klappar idag (fast jag fick vila direkt efteråt) och ikväll tänkte jag försöka mig på att dekorera mitt jätte-hus (som ser lite mer ut som en konstig kyrka än en norrbottensgård men wattahell) om jag orkar. Isåfall lägger jag ut mer bilder på det... Här är i alla fall bilder på pepparkaksbaket igår, två nya julkort och två nya julklappar:
(Idén med stjärnorna på paketet snodde jag av Sandra)




Kommentarer
Postat av: Muris

Vad mysigt och fint allt såg ut att vara ^^

2009-12-09 @ 20:17:34
Postat av: Johanna

Hihi, jag vaaaaaann! Dock så var ditt husprojekt himla duktigt gjort! Du måste visa när det är klarrrt :)

2009-12-09 @ 21:02:16
URL: http://jodd.blogg.se/
Postat av: Angelica Ölmgren

Åh, vad du är duktig! :)

2009-12-09 @ 22:15:45
URL: http://angelicaolmgren.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback