Sista dagen för julkorten!

... och jag la dom på lådan i morse. Otroligt att man alltid ska vänta till sista sekund med en del saker :)
Idag är det rätt kallt här, -18 och det ska tydligen bli värre imorrn. Det bet lite i låren när jag gick hem från jobbet... men inga fastfrusna ögonfransar förren det är kring -30 :)
Igår hade jag lite pysselstuga här hemma, för jag var ut på stan och köpte bokmärken och pumlor. Pumlorna köpte jag otoroligt billigt, 19kr/förpackning (glas å allt) på en liten affär här i stan som reade sitt pynt. Så då tyckte jag att jag hade råd att exprimentera lite med några av pumlorna... det gick sådär :P

Jag försökte lacka-på bokmärken men dom var tvugna att vara väldigt små för att det skulle bli så bra som möjligt och det var väl i alla fall någon sida som blev okej. Bra idé - inte lika bra resultat... man måste nog ha något tunnare papper om man ska lyckas bra med det... typ fina motiv från servetter?
En annan pumla testade jag att limma-på strass-stenar... dock hade jag bara rosa stenar kvar men det blev inte så tokigt på guldfärgad pumla.. dock inte så snyggt att jag vill göra det på alla.
Jag gjorde två nya tändsticksaskar iaf, det blev väldigt fint med de nya bokmärkena!
Sen slog jag in lite klappar också. Å tänk att det snart bara är en vecka kvar till jul! Herregud, vad hände med tiden egentligen??

Vi har fått världens finaste julkort, från sambons syster, lägger upp en bild på det här, hon gör alltid så fint och målar oss, iår blev det tillsammans med en av hennes fåglar som är överförtjust i sambon och sambons-föräldrars-Border Collie  Aiden, som är världens gosigaste hund och min favorit!




Kommentarer
Postat av: Frida

Oj vilken affär har de så billigt på? :) Vad fint papper med fåglarna!

2009-12-16 @ 17:55:54
URL: http://krakor.blogg.se/
Postat av: Emma

Hihi vad fint frida hade målat, till mig hade hon ritat mig och kissarna, jättekul ju:D

2009-12-16 @ 18:15:35
Postat av: Linda/Julenspyssel

Frida: På Pärl-Ann/Skogsstjärnan! Hehe, jo du kan ju gissa vem det är till ;) Fast det är inget papper utan en kartong :D



Emma: Jo, hon gjorde så ifjol också och det uppskattas verkligen! Personligare och bättre kort går inte att få! :)

2009-12-16 @ 18:36:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback