Har du allt du behöver inför 1:a advent?

Hej på er! Jag tänkte tipsa om några fina saker som kan vara bra att ha nu till på söndag (förutom adventsljusstaken då), särskilt om man ska baka! Själv ska jag defenitivt köpa formen från Åhlens för praliner och de fina kakmåtten med nordiska djur från ikea äger jag redan :)
Om någon undrar redan nu vilket recept på praliner man ska utgå ifrån iår så kan jag varmt rekomendera att använda sig av Allers recept som finns med även i årets upplaga av Allers jultidning. Jag och sambon brukar göra tryffel med olika smaker, ifjol blev det apelsin, kaffe, whisky och vit choklad och dom var väldigt uppskattade!


Sen vill jag också passa på att tipsa om att IKEA har en del roliga jultävlingar som jag har tänkt vara med i. Man kan bl.a göra en egen önskelista och vinna den eller göra en bra julmusik-spellista på Spotify och vinna 1000kr på IKEA och det tror jag de flesta vill ha :) är du intresserad finns länken här: http://www.ikea.com/ms/sv_SE/kampanj/fy10/gillajulen/index.html


Kommentarer
Postat av: Emma

Jag gav den där burken till Frida i födelsedagspresent:D

Postat av: Frida

Det är ju den där stjärnan jag ville ha! men den var slut :(

2009-11-25 @ 23:56:17
URL: http://krakor.blogg.se/
Postat av: Johanna

Hej!

Vilken kul idé med julbloggen!

Jag kommer garanterat kika in här många gånger nu i december. :)

Har själv jultema på min blogg just nu, från och med den 20 nov - 23 dec. tänkte jag visa minst ett julpyssel/pynt man kan göra själv varje dag. :)



Ha det bra!

2009-11-26 @ 00:10:18
URL: http://myownhome.blogg.se/
Postat av: Linda/Julenspyssel

Emma och Frida: Jag veeet och jag tyckte att båda sakerna var så fina så dom förtjänade att få vara här :)



Johanna: Kul att du skrev! Jag kikade in och tyckte att din blogg var spännande så jag kommer nog att läsa din också :)

2009-11-26 @ 11:35:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback