Julbroderier

Iår ska jag ta upp ett intresse som har legat lite på is de senaste 2 åren, nämligen att brodera nån form av julgrej i lagom tid till jul!
Tidigare år har jag gjort bonader/dukar och en julgransmatta men iår tänkte jag slå på stort och har beställt en julstrumpa med ett väldigt fint motiv. Min vision är att slutligen ha två stycken matchande julstrumpor, en var till min sambo och mig, men eftersom det tar ett bra tag att brodera en hel strumpa så måste jag nog lägga upp det på en två-års-plan :) Därför har jag bara beställt den första strumpan nu (som ska bli min) och sambons strumpa får vänta tills nästa år (om jag nu inte får superkrafter och börjar brodera i rasande fart...).

Ärligt talat så är det främst själva nöjet att brodera som lockar mig men det är ju alltid bra om resultatet blir något man kan få användning för senare, som julgransmattan, så jag hoppas att strumpan kommer hem till mig snart så att jag får sitta och njuta av broderandet i vardagsrummet, med tända ljus och kanske till och med lyssna på en ljudbok samtidigt? Det är den vänstra jag har beställt.


Kommentarer
Postat av: Muris

Va fina :DD

2009-10-27 @ 20:54:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback