Fudge

Fudgen visade sig vara en utmaning. Först kokade jag över kastrullen och fick hälla över i en större kastrull. Jag tror att jag gjort något liknande med knäck förut. Det skummar mer än man kan tro! Sen blev de väldigt porösa så jag skulle nog ha gjort en tjockare massa. Hur blev de då: de smakar fantastiskt, verkligen smälter i munnen. Det är inte sista gången jag gör dessa. /Carl
Jag började med att blanda ihop mjölk, grädde, socker... ... och vaniljstång. Sen lät jag allt koka ihop precis som med kola.  Men jag hade för liten kastrull så det började koka över :) Konsistens när det är klart. Sen behandlar jag smeten som jag gjorde med fondanten. Sedan kavlar jag ut degen och låter den stå. För att slutligen skära fudgen i fyrkanter.

Kommentarer
Postat av: Underbara Juletid

Första gången man tester ett recept kan vara ett experiment men tur man lär sig ;)

2010-12-12 @ 13:40:56
URL: http://julen.gladers.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback