Mintfondant

Jag tog och gjorde en fondant igår som jag tänkte använda till praliner. Jag använde apotekets pepparmintsolja för första gången den var riktigt frisk och fin. Jag rekommenderar verkligen inte att man köper dr oetkers pepparmintsarom, vilket jag använde tidigare, den har knappt någon arom överhuvudtaget. Fondant används till mycket, bland annat till glasering, man bara värmer den när man ska använda den, jag smaksatte den med mint för att bli fyllning i mintpraliner. Jag gjorde den kanske främst för att temperaturen på sockret är samma som för fudge som jag tänkte göra senare; och jag ville få det rätt.
/Carl
Apotekets pepparmintsolja. Bearbetar degen ungefär som med polkagrisar. När degen är vit är den klar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback