1:a adventsmys och litet avsked

Hej på er!

Det har varit mycket de senaste dagarna, jag har inte kunnat uppdatera så mycket. I fredags var jag och sambon i Luleå och shoppade massor med julgrejer; krans till dörren, godis-skålar, korgar till fikabröd, pappstjärna till sovrummet, kökshanddukar, underlägg, våningsfat m.m. Några grejer har vi satt upp och gjort i ordning så därför lägger jag ut ett litet bildreportage om det här idag :)

Adventskalendern är så gott som klar, vi har båda var sitt paket kvar att köpa till varandra men det är nr 23 och 24 så det är inte så bråttom. Idag ska vi göra ett besök på ljusboden där vi alltid brukar åka och köpa diverse juliga ljus, bland annat favoriten "grötljus" som är ett måste för oss och många vi känner! Sen måste vi ut och leta mossa till adventsljusstaken, det var slut på Coop igår så vi är utan :S

Idag är det dock ett litet avsked till er och min sambo. Jag ska åka till Umeå tidigt i morgon bitti för att göra laborationer i en kurs jag läser nu (Extemporetillverkning av läkemedel 15hp) i 2 veckor (!!) och därför kommer jag inte kunna uppdatera bloggen lika flitigt, MEN det kommer dock komma nåt inlägg från mig men säkert också ett och annat från min gästbloggare!
Gästbloggaren, min sambo Carl, ska få ta hand om bloggen medan jag är borta och gör kapslar och salvor. En av hans stora passioner är matlagning och bakning så jag kan gissa att hans inlägg kommer kretsa rätt mycket kring det ämnet :) Han har bland annat pratat om att göra polkagrisar, skumgodis, karameller, pepparkaksdeg och anisbockar, så vi får väl se vilka spännande saker han hittar på medan jag är borta ;D





Kommentarer
Postat av: Tomtenissans Julblogg

Härligt med en lång shoppingdag...

2010-11-28 @ 18:33:34
URL: http://tomtenissansjul.blogg.se/
Postat av: Linnea

mums, vad gott det verkar! o vilka söta små tomtar :) tänkte tipsa om en sida man kan göra en riktigt snygg önskelista på och enkelt skicka den till nära o kära, nämligen minÖnskelista.nu! Man kan också vinna nya iPOD Nano om man gör sin önskelista där nu! :)

/Linnea

2010-11-28 @ 20:34:55
URL: http://minonskelista.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback